söndag 3 februari 2013

Nya blöjorna



Blöjorna har kommit! Eller i allafall den första sändningen från Lilla Lammet. Hon delade upp det i två paket eftersom hon inte hade tillräckligt många frottéblöjor hemma åt mig. Senare meddelade jag henne att det gick bra att ta resten i bambu, så dem är ännu på gång. Här är iaf lådan som kom i torsdags. 15 stycken frottéblöjor, 10 inlägg av bambu och en bambublöja som jag fått extra (byte mot torkbollarna som annars ingår i Grymt Eko-smarta paketet).


Hade så himla bråttom bråttom att få testköra så ullbrallorna åkte direkt ner i en hink med lanolin, innan jag ens hann fota dem. Här är longisarna från MamIdea.


Och de kortbenta (Minimundus) som först åkte en vända i maskinen med ulltvätt (allt enl anvisningarna på påsen, så det så!) :)


Dessutom har jag köpt några begagnade knyblöjor från BabyIdea på Köp-och-sälj-tygblöje-gruppen på FB. Använde sådana en del till E och ville gärna ha några till Lilleman, men nu finns det inte längre någon svensk återförsäljare till dessa (inte vad jag hittat iaf), så LYCKA när jag såg annonsen på FB :)


Lilleman har även fått ullbrallor från Disana (köpte hos Näva ekotextil). Riktiga favoriter redan efter ett par dagars användning. Kommer antagligen skaffa nåt par extra till sommaren.

Ett annat behov uppdagades när paketet kom hem. Lilleman har hittills mest haft bodysar (hemsydda givetvis!) men med ullbrallor till tygisar som funkar som en (eller istället för ) en vanlig byxa utanpå kändes det som att vanliga tröjor är smartare på alla vis. Jag som haft en riktig sy-dvala under hela januari fick ett ryck igår under middags-vilan och klippte och sydde en tröja åt Lilleman efter ett nytt mönster. Liiite stor så har nu gjort en del modifieringar och fixat några tröjor till under dagen. 
Tror symaskinen fick en smärre chock. Kanske mina följare av sy-bloggen får detsamma när jag (förhoppningsvis) orkar visa upp tröjorna där under kommande vecka. =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar