tisdag 2 april 2013

Så fick han sin vagn i påsk-ägget




Så var då äntligen Lillemans vagn klar. Lagom till påsk som planerat, eftersom jag ville ge honom den som "påsk-present" (eftersom han ännu är för liten för godis-ägg). 



Sju timmars putsande på chassit resulterade i ett skinande resultat.


Vi hann bara ut på vägen så somnade han i det sköna gunget.


Fortsatt sova när jag drog in på en betydligt skumpigare skogsväg.


Kändes extra roligt att jag fått tag på det här häftiga tyget som jag sydde dyna av. Orginal-dynan som var från 1970 hade nämligen samma tyg fast i blått.


Så här såg den då ut när jag kom hem med den; trasig sufflett, rostig o matt och dessutom med en svag odör av gris.... (hämtades hos grannen till öns största svinproducent...).

Ganska många timmars slit senare känner jag mig super-duper-nöjd trots att vissa sömmar är sneda och suffletten visst kunde varit liiite spändare, men so what? Jag har gjort den själv till Lill-ponken, så nu kan han åka i en giftfri vagn omhuldad av mammas kärleksfulla (om än lite sneda) sömmar. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar