torsdag 9 januari 2014

Lille pysen


Här är lille "8an", som vi hittills har haft som arbetsnamn. Efter gårdagens UL så har vi dock byt ut det mot "Eddie". Inget spikat, vi klurar vidare, men det är bättre än att kalla sitt barn för "den" som det lätt kan bli.
Och att det blir en liten kille till var det inga tvivel om, han visade snällt upp hela härligheten och kissade (!) tom. Bra, tyckte läkaren, då funkar njurarna som dem ska, sa hon. :)
Och det var det vi hade hoppats på också, en lillebror som Lilleman kan busa med och så småningom även dela rum med.

Allt såg finfint ut, inga konstigheter alls. En otrolig lättnad när vi åkte hemåt igen. Sambon åkte direkt vidare till jobbet med en riktig "energikick" som han sa. Och själv kände jag mig också fylld av en ny energi. Nu ska här äntligen njutas till 110% av graviditet med allt vad det innebär. 
Vi började med att ta en promenad till skolbussen för att hämta syrran, i strålande solsken!!! Det var väldigt länge sedan vi hade en gnutta solsken, men det kändes så väldigt passande att den visade sig just då.

Och som ett litet extra plus i kanten så har mitt hb klättrat uppåt riktigt duktigt till 127. Det kändes också väldigt skönt, men jag kommer fortsätta att järnbomba kroppen. Eftersom även järndepåerna var väldigt dåliga förut så kan det behövas. Vill verkligen inte att värdet dippar neråt igen och den där fruktansvärda tröttheten kommer tillbaka. Riktigt piggelin vill jag va nu :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar