torsdag 15 november 2012

En solig rolig torsdag


Visst är det härligt med blommor som tittar upp när våren kommer!
 Men varje vår sen vi flyttade in här i vårat hus har jag tänkt "va attan att jag inte satte lökar i höstas!"
Några klungor påskliljor, pingstliljor, någon ensam stackars krokus placerad på måfå, någon liten scilla och faktiskt, ganska många tulpaner fanns det här redan. Men jag vill ha mera mera blommor!!!

Förmiddagen idag tillbringade vi på musiklekis. När vi åkte imorse var det riktigt blåsigt gråväder, men efter fikat hade solen kommit fram och det blåste inte alls lika mycket.
Efter lunch fick det således bli så att vi gick ut i trädgården och planterade lökarna som köptes hem för ett par veckor sen (jaja, men vi har varit genomförkylda sen dess).

Min förhoppning är att till våren 2013 så ska det prunka över av krokusar, tulpaner och scilla på framsidan av huset. En liten klunga påskliljor ska jag kunna se från diskbänken. Och bredvid trappan ska det komma pingstliljor så småningom.
Längtar redan....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar