måndag 9 april 2018

Från en stygg flicka



Hade svårt att somna igår. Det berodde både på en viss värk, men även av snurrande tankar. Läste Karin Boye härom kvällen så tanken kom på denna dikten medan jag låg där stirrande i taket med funderingar. 



Våren kom på riktigt igår. Jag och barnen var ute hela dagen i det härliga vädret. Började så smått räfsa (det finns ännu massor kvar). Tänkte att jag inte skulle räfsa så pass att kroppen påminns om det där "räfs-musklerna", men lyckades inte med det. Därav träningsvärken inatt. Och så tog vi tag i det lite mindre roliga städningen, den efter hundarnas :D så nu går det att springa över gräsmattan igen utan risk att trampa på något otrevligt ;)
Trodde att jag skulle behöva plocka allting själv, men nej, det behövde jag inte. Ungarna var inte så kräsmagade som jag trott. ;)

Så härligt att det börjar spira lite överallt nu. Sol är vi lovade (nästan) hela veckan så det lär väl explodera i ett nafs. Livsandarna börjar vakna till liv. Svårt att deppa när man sitter och njuter årets första kaffe på trappan med solen i ansiktet. I veckan ska jag köpa hem lite penseér så vi kan plantera ute i krukorna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar