söndag 10 mars 2013

Efterlysning av Emmaljunga


Projekt "klä om vagn till Lilleman" har...vad ska jag säga...gått i träda...gått snett...gått käpprätt åt h-vete...
Gick igenom precis hela min tygsamling minutiöst, valde, funderade, mätte och efter mycket om och men bestämde jag mig för hur den skulle se ut.
Tog några dagars paus och satte sen efter mycke fundering saxen i tygen, nålade...Satte mig vid maskinen och sydde första sömmen. Vänder det rätt och riiiiiitch. Ett ljud som bara kunde betyda en sak...johodaa. Manchestertyget sprack!!! Visserligen inte den allra grövsta sorten, men att det skulle spricka!!!! (Fast tänk om det hänt när jag varit nästan-klar istället för precis-börjat :p ). Tårarna var nära, biten åkte i papperskorgen och dörren till sy-rummet stängdes med en smäll. Drog ner rullgardinen för kvällen så att säga.
Vaknade till en ny dag - nya tag. Jag vet att det är sketa- svårt att få tag i en retrovagn här på ön, men va17, jag måste åtminstone försöka. Så nu ligger efterlysningar ute på köp-och-sälj-sidor och grupper på FB och jag håller tummen för napp. Lär inte få igång suget att försöka mig på renovering-av-vagn på en eller ett par veckor igen iaf, så...worth a try!


Måste bara visa denna pärla, min önskedröms-vagn nr 1. Precis en sådan jag åkte i -76.
Fast just nu är jag glad om jag får napp öht. Grön, brun, blå, gul spelar ingen roll, bara den inte är möglig, rostig, trasig utan så fin o fräsch så att Lilleman kan åka i den och mamma kan få fortsätta köra retrovagn efter att liggvagnen från -81 är hopplöst urvuxen (dröjer nog som tur är någon månad till...).

(Bilderna är lånade (med tillåtelse) från Retrovagnsgruppen på FB).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar