fredag 11 mars 2011

Men NU är vi på banan igen! Eller...?

Nä nu vill jag ha vår! Solen som värmer en i ansiktet, smälter bort snön och lurar fram snödropparna ur marken. Som det var i helgen, helt underbart! När man satt i lä vid södervägen med ansiktet mot himlen och blundade kunde jag drömma framåt till sommaren. Men säg det som varar? Ha! Nä blåsten kom tillbaka, likaså snön, eller regnet eller blandat av båda. Kallt kallt kallt. Och bacillerna kom tillbaka. Att jag ensam har legat däckad med feber, hosta o ont i kroppen i två veckor, det kan jag ta. Men nu började lillan också :( Storfisarna går och mår illa stup i kvarten och... NÄÄÄ jag är nu soptrött på alla bacillusker som bosatt sig här och går naivt och inbillar mig att bara det blir vår så ska de fara sin kos. Vårförkylningar? Har jag ingen aaaaning om.
Nej, nu vill jag lägga pengarna på annat än hostmediciner som smakar apa, slemlösande tabletter, dundervitaminkurer i brustablettform som ska göra en till en superpigg supermorsa som orkar/hinner lika supermycket som annars. Tro´t den som vill! I min värld är den enda som hjälper nu en rejäl dos av d-vitaminer direkt från det där sällsynta gula klotet som man knappt minns. Det som gömt sig bakom gråa vadd-tussar som släpper skräp i tid o otid.
Jag vill ha vår NU!!! Lovar att göra ett Ronja-vårskrik när den kommer så alla får veta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar