tisdag 14 februari 2012

Alla hjärtans dag-tisdag

I lördags bakade vi bröd för resten av veckan. Töserna var naturligtvis med på ett hörn. Kreativiteten är det inget fel på. L gjorde en bläckfisk medan E tillverkade en lillebror...som synes gjorde mamma i huset helt vanliga tråkiga brödbullar :)

Vaknade halv sex i morse av hostan som satt igång :p Var lika bra att stiga upp så sambon kunde få sova ostört en stund till. Råkade bara bli lite för länge, jag kollade inte klockan så noga. En kvart försent gick jag in o väckte honom...hm. För naturligtvis så hade han råkat stänga av snoozen o somnat om.
Skolbarnen kom iväg. Töserna gick upp lite tidigare än vanligt, redan kvart i sju, och hann bråka runt frukost-bordet ganska rejält. Men sen var det vattenfärger som gällde= fridfullt i köket en stund.
Skalade en massa potatis och stekte sen rårakor o ett lass bacon till kvällsmaten. Energin brukar vara på topp tidigt på dagen för att sedan går ner till 0 lagom det är dags för matlagning framåt halv fyra. Därför tycker jag det är så skönt när jag vissa dagar kan laga kvällsmaten i förväg och på så vis kan jag vara trött ifred på eftermiddagen :)
Och idag var inget undantag. Vi lekte en stund med Brio-järnvägen, men sen fick det bli en film med töserna så mamma kunde blunda lite obemärkt med ett halvt öga. Har blivit helt beroende av middagslurar...järnbrist gissar jag på...

Sambon kom hem med något han vet uppskattas mer än en blomkvast som bara står och vissnar, nämligen en chokladask och två stora Marabous chokladkakor, mmmmmm. Tur man inte har någon figur att tänka på just nu ;)

Hipp hipp happy Valentine!Posted by Picasa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar