söndag 21 oktober 2012

Höstlov!


Äntligen en lovvecka igen. Åh vad jag har längtat! Låter kanske knasigt att mamma i huset längtar till loven mera (?) än vad barnen gör, men så är det.

Söndagen har varit egentid med T och Lillebror medan det storhandlades (ja ska man ha egentid med den här mamman får man hänga med på det mamman ska göra). Besökte även Jysk för inhandling av nytt gardintyg till köket, diverse korgar till badrummet och en ny morgonrock till mor o T. Sedan vidare till Växthuset där lökar i lösvikt var bytet. Denna trädgården ska stå i full blom i vår! Tyckte inte det räcker med de tulpaner och påskliljor som redan finns. Varenda vår ångrar jag djupt att jag inte stack ner flera lökar i backen föregående höst. Våren 2013 ska det bli tvärtom! Jag ska njuta av att jag minsann fick tummen ur!

Bosse på Äntligen Hemma gav mitt samvete en törn och gav mig en riktig skjuts i tisdags med andra ord.

Scilla, tulpaner så röda, påskliljor och pingstliljor ska färga gräsmattan/rabatterna :)

Far i huset tog L och E med sig till firman och tvättade "våfflan" och sedan vidrae till V-garn för att hämta den förymda S hos en kompis. Under tiden tog K och O hand om dammsugning, hängande av rentvättade paltor och urplockning av diskaren utan att nån bett dem!!!. Skönt för mor när sådant "sköter sig självt"

Krama om varann ikväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar