lördag 20 april 2013

Den som spar...


Jag får väl erkänna då! Jag är en riktig snåljåp...nästan hela tiden iaf. Jag gillar, nej ÄLSKAR när pengarna räcker till absolut så mycket som det bara går! 


Idag fick jag den där extra känslan av riktig "nöjdhet" som jag alltid får när jag sparar in pengar. Handlade hem en del ingredienser som ska förvandlas till barnmat. Hade inte så hemskt många burkar lediga ft. så allt kunde inte tillagas idag men jag började med kycklingen.
1 kg filé för 50 spänn förvandlad till 20 burkar barnmat= besparing på cirkus 200 spänn :)
Det blev en kyckling-pasta-ärtor-dill/timjansås och en kyckling-tomatsås-ris-morötter med smak av rosmarin.

Håller som bäst på att planera kommande veckors matsedel med tillhörande nota, storhandel imorgon.

Dessutom fick jag igår hem paketet från Näva textil med Lillemans ytterplagg till kommande höst. Köpta under deras rea så en rejäl besparing. Ylleplagg är rejält dyra men värda varenda krona. Dessutom riktigt bra andrahandsvärde på dem.

Och så blev ytterligare ett par ull-blöjbyxor färdigstickade idag (en storlek större att växa i) , ska bara sys ihop också. Så eftersom jag slipper köpa ett par kan man se det som en besparing. Garnerna var rester från ett annat projekt dessutom, inte köpta specifikt för projektet :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar