torsdag 18 april 2013

"Home-Made" Baby


Har testat att sticka egna blöjbyxor åt Lilleman. Funkar fin-fint, tom innan jag hade kurat dem (ja inte 17 kunde jag hålla mig från att prova innan!).
Har sytt egna av tovade ull-tröjor tidigare men aldrig stickat. Men det kommer bli flera gjorda för det var riktigt rligt :)



Blev även ett par baby-legs av samma garn blandat med lite oliv-grönt. Garnet är Drops Nepal, ett garn av 65% ull och 35% alpaca.
Super-mysigt att sticka med.


Tröjan blev han också glad för som det verkar.
Himla tacksamt att göra saker till honom, vare sig det är kläder eller mat, så är han glad!


Hakklapparna har jag stickat av ett bomullsgarn Drops Paris. Bara älskar den härliga oranga färgen!


Idag lagade jag fisk åt Lilleman. Kokt torks med potatis, morötter och paprika. Sås med buljongen från fisken,grädde, citronsaft, dill, peppar och gurkmeja (därav färgen).



Häromdagen kördes ett storkok; linsgryta, Quinoagryta, morotsjuice och en fruktpuré av blåbär o päron. 
Det är så vansinnigt tacksamt att laga mat åt den här lille killen,allt man stoppar i honom mottages med nnnnammmnaammmnaammm-ljud :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar