onsdag 11 september 2013

Lägesrapport


Idag har jag varit på ett möte med pappas läkare för att få en "lägesrapport" om hur det ser ut för honom. Inga glada nyheter nej.
Pappa ligger och planerar sin sista tid och sitt frånfälle. :(

Det var med tunga steg jag gick ut från lasarettet och styrde kosan hem. Jag hade velat sitta där en god stund till, men dottern skulle snart komma till hållplatsen med skolbussen och jag måste vara där för att möta henne. Så det var bara att raska på...

Efter att jag plockat upp henne körde vi vidare mot posten för att hämta några, för mig, efterlängtade paket. Hade beställt ett stooort hemligt paket från JNY Design, 10 kg tyg!!! Samt några nya böcker från Adlibris. Båda har tagit god tid på sig att komma så jag hade hunnit bli ganska så överväntades på dem. 
Men nu ligger dem ännu, oöppnade, kvar i bilen. Orkar inte just nu... 

Är så många tankar som snurrar i mitt huvud just nu; vad ska jag göra sen med pappas hus? Alla grejer? Alla möbler? Kommer han kunna komma hem igen överhuvud taget???? Med hemtjänst och hemsjukvård förstås, men kommer han bli så "bra" igen att det kan skicka hem honom? 
Han vill hem (ja, han ville ju inte in på lasarettet alls först, men han var ju tvungen) och tillbringa sin sista tid hemma. Vilket läkarna också tycker är det bästa, men, han måste vara i skick till det också. En vecka till blir han kvar iaf, sen får vi se. Hur proverna ser ut. Hur han mår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar