onsdag 12 mars 2014

Buggan





Snabb leverans, kan inte säga annat. Beställde vagnen vid lunch på onsdagen och redan på fredag morgon hade den ena lådan hamnat på utlämningen i Hemse (pga storlek och tyngd) och vid ett kom sms om att den andra lådan låg på posten/Konsum i Klinte.
Packade naturligtvis upp den direkt och det var inte bara jag som var ivrig. Lilleman var med precis hela tiden under monteringen :)



Det fiffiga med denna syskonvagnen är att den funkar både för en och för två barn. Så vi kan använda nu redan till Ozzy, sen blir det för båda och längre fram endast för lillebror. (En sittdel till följde med också).
Och däremellan kan vi använda den för antingen den ena, eller andra eller båda samtidigt, istället för att behöva ha flera vagnar åt killarna.



I monoläge blir den inte bredare än en vanlig e-ljunga, även fast den ser ut att vara det. Tog en premiärtur i söndagens strålande solsken. Som synes så var det gumpig grusväg som testades först, godkänt med plus i kanten. Passageraren var riktigt nöjd även han.





För övrigt bjöd helgen både på bu och bä kan man säga.
I lördags åkte vi till pappas hus med sambons firmabil och tog hem en del av en bokhylla samt två soffor. Packade en del porslin i flyttlådor och en redig massa till Kupan samt alla mediciner som jag hittade som jag ska lämna in på apoteket. Efter en fika hos grannfrun så åkte vi hemåt.
Bara för att finna på att våran vattenpump hade lagt av! Och då menar jag verkligen lagt av, för gott, lämnat in, totalt gett upp!!! Sambon slösade tre timmar med den utan resultat. Våran kvällsmat fick bestå av macka, mjölk och några bullar vi fått med från grannfrun. Sen gick vi och la oss vid 21 redan...

Söndag morgon började jakten på en röris och faktiskt så kom det en vid halv-elva redan!!! Bytte backventilen i brunnen, den som spökat hela tiden och varit orsak till att de senaste pumparna bränt ner. In med en ny pump och så hade vi vatten igen, thank God!!!
Hur handikappad är man inte när man är utan vatten liksom? Något tröttsamt är det ockås eftersom vi haft någon form av strul med vattnet under alla år vi bott här. Men nu så, om vi ska tro denna rörmokare, ska det fungera!
(Medan röris höll på med sitt fixade jag bumpersskyddet till buggan. Super-duper-lätt och gissa om jag kommer att göra en massa sådana och byta ofta!)
Sufflett ska tydligen vara ganska lätt att sy till den här vagnen också (finns mängder att köpa också för den delen) vilket i mitt tycke var ett annat + för den här vagnen. Jag har en tendens att tröttna på vagnar efter ett tag och det kan bli dyrt i längden att byta stup i ett. Kan man däremot förändra vagnen själv så...tja, ni fattar. 

Pläden har min mamma gjort. Den låg halvfärdig i en garderob med virknål och nysta. Men eftersom jag inte alls kan virka sånt så fäste jag bara garnet så den fick anses färdig. Matchade den inte himla bra va!?

Och på kvällen när killarna kom hem fixade dem om på hallen uppe. Morfars soffor istället för den gamla fula (och väldigt slitna) som följde med huset. Blev riktigt bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar