söndag 11 mars 2018

Livstecken




Oj! Är visst en stund sen jag var in här. Dagarna har sprungit iväg. Vi har hunnit med ett sportlov. Massor av snö fick vi under veckan så vi var ute väldigt mycket, trots kylan som kom samtidigt. Den här veckan har jag fixat utstyrsel till Ellas gammeldags-skoldag som dem ska ha nästa vecka. Riktigt roligt avbrott från allt i trikå som jag mest syr i nuförtiden. 
 Har sålt mina cover-maskiner och för dem pengarna köpte jag en Husqvarna Viking Tribute 145C. Jag är såå grymt nöjd med det köpet. Har bara så smått bekantat mig med den under veckan, hämtade den i måndags, men hittills så finns det absolut inget att klaga på. Bara ett rent nöje att sy på. Precis som i Husqvarnas reklam; "från bra till fantastiskt sömnad", precis så känns det. :)

                                                        




Min plan för dagen var att jag skulle åka och hälsa på äldsta sonen i hans nya lya. Tänkte ta med mig sockerkaka (som han är barnsligt förtjust i) till honom. Men, han hade inte tid för mamma idag. Det var något som skulle fixas med bilen hos en kompis, så det får bli en annan dag. Ska städa av i sy-hörnan istället och sen få något kreativt gjort där. 



Ha en fin söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar