måndag 12 mars 2012

Härlig vårlig söndag!

Söndagen körde igång ganska abrubt. Jag vaknade till ljudet av motorsågen som sambon drog igång ute på vedbacken. Kaffe hade han satt på åt mig iallafall innan han gått ut. Efter de vanliga morgonbestyren med småttingarna så var det dags att köra igång en städning av nedervåningen för min del, renbäddningar och tvätt. Övervåningen hjälptes sönerna till med så allt gick i ett nafs!
Jag tror det berodde på att alla ville uuuut i det härliga vädret!
Att t.o.m. tulpanerna så smått börja visa sig i rabatten bådar om hopp för att våren är på G på riktigt.
Det blev några timmars ute-vistelse. Jag satt till och med och stickade vid söderväggen. Visserligen med en tjock ylle-filt om knäna och en redig jacka, men ahhh what a feeling!!!!
Men det märkliga; när vi sedan kom in var det som att få ett klubbslag i skallen. VA TRÖTT man blir av vårluften. Lika förvånadne varje år. Solen borde man ju bli pigg av. Och det blir man väl fast bara medan man är ute. Sen slockade vi som små grisar hela familjen vid nio-snåret.
Härligt med vår!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar