torsdag 15 mars 2012

Influensa tider

Solen skiner så härligt idag. Kan inte hjälpa att jag längtar lite extra mycket till försommaren just idag. Som den här dagen i maj förra året. Vi hade varit i stan och på vägen till Klintehamn (vi skulle hämta T på skolan) så hade vi en stund över och tog en rast i en lammhage vid havet. Dröjer inte länge förrän vi är där igen.
Fast just idag har vi sjukstuga igen. T har varit hemma från skolan hela veckan med influensa. Jag kände mig lite smått förkyld mån-tis, men trodde det inte var nåt värre med det. Men igår eftermiddag small det till, började huttra trots +23 grader inne och sen var det bara att parkera sig under en tjock pläd i soffan, blääää! Trodde att en vända med influensa skulle räcka för mig i år, men icke sa nicke!
Liiite bättre idag...än så länge ska jag kanske tillägga. Mår piss, men har ingen feber (ännu).
Har njutit av solskenet genom vardagsrums-fönstret medan jag stickar på små bebismössor. Dem ska vara till bebisar i Nepal, en insamling som man kan hitta hos Kyrkkaffe bloggen. Får se hur många jag hinner sticka under insamlingstiden. Jag började i förrgår, direkt när jag hade läst om den. Två färdiga hittills :)
Ett litet glädjeämne denna sjukdagen; fick ett paket i brevlådan från Ellos som innehöll den kommande sjuans höst-overall. Varken jag eller sambon kunde motstå den när vi kollade runt på Ellos bebiskläder i helgen. Eftersom jag ändå hade en 40% rabatt tillgodo så slog jag till på denna overall+ ett "start-kit" i vitt/grönt med 8 plagg, men det är restat till 25 april.

Tur vi har en inhägnad trädgård i allafall. Töserna kan vara ute och leka och riktigt njuta av vårluften trots att jag häckar under en filt inomhus. Fönster åt alla håll så jag kan hålla ett öga på dem under tiden.

Imorgon fyller sambon år. Han hade ett önskemål om att få crepes med skinkstuvning och jag hoppas att jag mår så pass att jag orkar genomföra en pannkaks-stekning deluxe för det är ju sååå smaskens med crepes. Sin present får han dock vänta på i några dagar. Har beställt t-shirtar till honom med Ozzy, hans stora idol (som den kommande sonen troligen kommer att namnges efter) men dem hade blivit försenade. Jajja, han kommer bli glad för dem när de väl kommer i allafall :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar