lördag 28 december 2013

Surtanter och Lillemans första par


Igår var vi hos min gammelmoster på försenad julmiddag. Mormor var där också förstås. 
Och idag går jag bara omkring som ett stort åskmoln som vanligt efter att ha träffat dem. :p 
Varför kan de två aldrig bara vara glada för ens skull? Varför ska det alltid komma syrliga kommentarer om allting? Blänga surt på min kula som att det var en stor pestböld jag bär omkring på. Ett "grattis-va-roligt" har dessa två aldrig kunnat kläcka ur sig. 
Eftersom sambon var med och honom har dem tydligen en viss liten respekt för iaf, så slapp jag ändå dem alldeles direkta påhoppen. Tanterna höll sig till dem "inlindade" pikarna.
Vet att jag egentligen inte ska ödsla nån energi på dessa två snikna surkärringar, men gaaaah va trött jag blir ibland!!!

Idag tog vi oss en tur till samhället, jag, K, T och Lilleman. Inhandlade ny almanacka och en ny dagbok åt mig samt Lillemans allra första par skor. Nu går han ju heela tiden så det hade blivit dags för riktiga sko-don.
Inga som helst problem att prova dem på honom i sko-affären, men när vi kom hem och jag tyckte att han kanske kunde ta och prov-gå med dem lite blev det högljudda protester! Tyckte väl det kändes ovant och klumpigt måhända. Hoppas att han vänjer sig.
Hämtade sen även ett paket på posten från Iita.se men två par Babyidea Longies, ullbrallor. Numera använder vi dem inte som blöjbyxor eftersom han har allt-i-ett-tygisar, men dem är minst lika bra som "vanliga" byxor. Ett par gråa, lika dem han växt ur. Och ett par Lejongula, superhärlig färg! Ska fota dem på nån dag så ni får se. Älskade dem direkt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar