söndag 27 februari 2022

En helt vanlig söndag


Goa Colin i tröja, byxa och mössa som jag stickade när han låg i magen. 🥰


 

Idag har det inte hänt så mycket. Vi började iaf med sovmorgon till 8.30! Inte dumt alls! Efter dagens första maskin tvätt och det sedvanliga "plocket" åkte jag, Ella och Colin till Willys för att veckohandla. 
När vi kom hem hade vi en mysig fika-stund med kärleksmums som Lowe hade bakat. Efter det landade jag, sambon och Colin i soffan framför nyheterna från Ukraina. Man kan inte låta bli att följa utvecklingen, trots att man blir rädd. Inte minst nu när Putin spänner sig och hotar, om än förtäckt, med kärnvapen. 😢
Trots en tämligen "vanlig" dag så ändå en bra dag. ☺️Åtminstone tills jag satte mig och betalade räkningarna...🙄 aldrig roligt men allra minst nu när vår ekonomi sedan i höstas varit så skral.😕 Dels var att jag blev tvungen att ta paus med studierna tidigare än vad jag planerat och gå hemma utan inkomst. Dels för att sambon bytt jobb med allt vad det innebär med innehållen lön, hög avgift för att ta över jobb-mobilen, köp av verktyg etc etc. Men hur som haver så ska det nog gå vägen även denna månaden. Det brukar det göra. Trolla med knäna är vi bra på.👍

Kram 😘

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar