onsdag 2 mars 2022

Sportlov ⛷


Den här veckan har vi sportlov och vi är nu redan inne på dag tre. Ingen av barnen är direkt "sportiga" av sig så sportlovet för oss innebär inte en massa aktiviteter utan snarare en lugn, avkopplande ledig vecka. Vi pysslar här hemma i sakta mak och barnen får välbehövliga sovmornar. Inte mamman dock. När sambon åker till jobbet vid 6 måste jag vara uppe för att "ta över" kollen Ozzy som har epilepsi. Så det är bara att masa sig upp.😴

Igår kväll lyssnade vi på statsministerns tal till nationen. Det faktum att hon håller ett tal till nationen gör att läget känns om möjligt ännu allvarligare. Oron blir inte direkt mindre. 😢 Hela dagarna har vi teven på och följer rapporteringen av situationen i Ukraina. Har även de senaste dagarna haft kontakt med släkten i Finland och hört om hur oron sprider sig där. Inte för att man ska måla fan på väggen, men det är klart att det här kriget är helt annorlunda och kan komma att påverka oss i Sverige på ett helt annat sätt än krig i andra delar av världen, även om dem är minst lika fruktansvärda. 
 Vi har iaf bestämt oss för att ta tag i och ordna den där "krislådan" som det är sagt att alla ska se till att ha. Inte för att jag på något sätt tror att kriget kommer att sprida sig hit utan för att vi här ute på Gotland är väldigt utsatta. Dels för totala strömavbrott och dels för att det skulle kunna bli påverkan på transporterna hit med flyget och färjan och då vet vi ju sen pandemin att saker och ting tar fort slut i butikerna när det inte kan fyllas på från fastlandet.



Igår tror jag vi hittade en framtida favorit-snutte åt Colin. Eller "vi"? Snarare Ella. 😆Colin låg i babygymmet och hon satt och lekte med honom. Rotade igenom hans leksaker och gav honom den rosa kanin-snutten som han sedan dess har hållit i. Den kom med i någon av de kassar med leksaker som jag köpt begagnat via facebook och helt ärligt så har jag inte haft stenkoll på vad allting var.🙄  Skulle den nu fortsätta att vara favorit så är det iaf lätt att få tag i flera, vilket brukar vara nog så viktigt med leksaker som favoriseras.👍








 Idag fyller vår vackra dotter 15 år!❤️  Helt otroligt att det redan gått 15 år sedan jag fick min första dotter och sambon blev pappa för första gången.🥰  Åren går och vi med dem. 😆 De senaste åren har de hänt mycket med henne. Sen hon fick plats på särskolan så har hon växt så otroligt mycket som person. Så pass att jag många gånger tänker mig henne äldre än vad hon är. För henne var det ett otroligt lyft och ett lyckokast att få plats på särskolan och få världens bästa lärare och assistenter. Hon fick en plats där hon inte behöver känna sig annorlunda och konstig och där hon får lyckas, varje dag!❤️

Och idag ska vi verkligen försöka fokusera på hennes årsdag istället för oron i Europa. 

Kram
😘

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar