måndag 10 januari 2011

Nytt år, ny blogg

Nytt år och ny blogg. Har haft min syblogg i ett år nu och där har smugit in en o annan familjebetraktelse också. Tyckte det var dags att ha dem på ett eget ställe istället.

De två små har just gått och lagt sig. De fyra lite större stannar ännu uppe en stund till. Trötta efter terminens första skoldag och efter att ha väldigt svårt att somna igår kväll. Lite pirr i magen var det efter ett långt jul-lov med sovmornar och sena kvällar (framför Ps3 för en del). Till och med jag hade svårt att somna igår fast jag var så trött. Lite rädd att missa väckningen antagligen. Men alla kom upp i tid. Och min energi kom smygande tillbaka strax efter skolbussens avfärd mot skolorna.

De fyra äldsta barnen har jag från ett tidigare förhållande. De var hos sin pappa från trettondagen- söndag. Skulle ha varit där nyår, men de ville vara hemma, så det blev ändrade planer. Borde kanske tycka att det är lugnt och skönt när dem är hos sin pappa. jo visst, jag hade en mysig kväll framför brasan med sambon, men trots allt är det underbart när de kommer hem igen och rösterna ekar mellan väggarna. Att de sedan berättade att dehaft hemlängtan värmde ett modershjärta en stund. Samtidigt ett stygn av ilska faktiskt. Ilska över att deras pappa som träffar dem så sällan inte kan ägna tid åt dem när de är där, göra att de känner sig välkomna hos honom. Hans nya sambo tycker helt öppet illa barnen och gör allt för att de ska kännas sig i vägen för henne. Skulle hon inte kunna tejpa på ett liiitet leénde varannan helg, åtminstone en stund så att barnen inte behöver känna sig så dumma och obekväma i sin pappas hem???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar