fredag 28 oktober 2011

Så många val man har i livet.

Varje dag gör vi val. Val som för en framåt i livet. I stunder som dessa kan jag fundera över val jag gjort tidigare i livet. Som det varför jag inte gick vid första slaget.
Hade jag gått första gången hade hela mitt liv sett annorlunda ut. Jag hade blivit ensamstående mamma till K. Hade inte fött S, O och T. Hade inte träffat F och inte heller fött L o E.

Kanske hade jag träffat en annan och fått ett gäng ungar ändå, men inte mina ungar som jag har idag. Å andra sidan, jag hade inte vetat annat heller.

Men jag älskar mitt liv som det är idag! Jag har ett helt underbart liv; världens bästa man, goaste av goaste ungar. Sysslar och pysslar med det jag älskar att göra allra mest om dagarna. Så nää, jag ångrar ändå inte mitt val. Det valet att stanna gång efter gång. Att jag inte gick förrän jag gjorde. Trots de problem det ställer till idag. För just tack vare alla val jag gått igenom i livet, både bra och dåliga, så vet jag att jag kommer att göra rätt val igen. Att jag har valt rätt. Men att den person som väljer att fortsätta att bråka och försöka förstöra våran familj har valt helt fel! För du kommer aldrig att lyckas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar