söndag 30 oktober 2011

Söndag kväll igen

Lördagen blev det en tripp till mumma. Hämtade tavlor, modell gigantiska! Några böcker efter moffa. Ett litet nätt skåp med bar-del. Där ska alla kristall-glas stå som vi fick i somras. Hem och slappade i soffan med småerna medans sambon skjutsade S på årsdags-partaj. Sambon slocknade tidigt i vanlig ordning. Mamms o T såg film o T somnade på soffan. Eftersom jag vet att han är lite mörkrädd på övervåningen när han är enda stor-barnet hemma fick han sova kvar där.
Hann slumra tio minuter innan 4åringen väcker mig. Hon hade vaknat av sin hosta och ville krypa ner hos oss istället. Somnade om med knubbiga varma fötter mot magen när hon la sig på tvärsen i våran säng.

Vaknar 8 timmar senare av orden "va kom hon ifrån???" när far-är-rar något yrvaket slog upp ögonen. Strax efter kom 3åringen oxå. Två mindre varma fötter lades nu mot min mage som snart blev rygg eftersom 4åringen hostade och turades om med 3åringen att nya mig rakt i ansiktet. Har not not not tid med förkylning för egen maskin nu! Not ever egentligen, men inte nu. Pleeease!

Gråmulet. Blött. Seg söndag. Skrev matlista. Skrev inköpslista modell låååång. Handlade. Fick ett lika låååångt kvitto. Fick hem de två stor-barnen som varit på pappa-visit i helgen. Packat in, packat om, fryst in.
Kollade runt på våra små väggar vart gigant-tavlorna skulle sitta. Beslutade sova på saken vilket innebär att de kommer att stå lutade mot min garderob till minst nästa helg. Knölade in tegel-stens-böckerna i bokhyllan. Den som jag färg-sorterat förra söndagen. Lyckades hålla färgskalan trots tegelstens-utökning.
Baddat feberpanna. Portionerat hostmedicin. Bäddat högt med kuddar.
Schasat överpigga skolbarn i säng. Mannen fått sin god natt kram. Ingen puss för min hals börjar svida. Honungsthe, stickorna, katten och Beck. Ingen söndags-ångest. Men utvecklingsamtal kl 9 måndag morgon med två snoriga små med mig...hur f-n ska det bli? Nä ingen ångest. Söndag *nice*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar