måndag 15 januari 2018

Blue monday??

pyssligheten smittar av sig :)



Läste idag att dagen idag kallades för "Blue monday" för det är tydligen årets mest deprimerande dag. Ny vecka, vardagen efter ledigheten tillbaka på allvar och långt kvar till lön (men en då tom plånbok efter julshopping och mellandagsrean. Tydligen är det den dagen som flest folk skiljer sig också (plus någon dag i september)!! Säg det som det inte finns statistik på ;)
Någon sa någon gång "Det finns lögn, förbannad lögn och statistik". Mmm, så är det nog.
 Iofs inte så konstigt kanske att det sker så många skilsmässor just efter nyåret och efter sommaren. Det är väl då paren nöts och blötts tillsammans och kanske många gånger kommer till insikter...
 Jaja, hu rsom haver, jag har varken mindre (eller mer) pengar än vanligt idag och inte heller ska jag skilja mig (haha, vi är inte gifta, inte ens förlovade faktiskt, men ändå), så jag har ingen blue monday idag. Tvärtom så vände äntligen mitt hemska humör i morse. Helgen var piss jobbig, allra helst igår för då kom ångesten som en käftsmäll. :( Vid sådana tillfällen är jag så tacksam för min hund. Då tar jag henne och drar till skogs några timmar. Hon dömer inte. Hon frågar inte. Hon bara finns där. 


Efter skogen satte jag mig vid symaskinerna och det är också balsam för själen. 
 I morse var mensen över och då försvann pest-humöret som genom ett trollslag. Dessa hormoner! Fy f_n för dem! Vet iaf att nu håller det sig lugnt en vecka åtminstone, sen är det dags för nästa hormon-bomb :/
 Ser så fram emot helgen! Äldsta grabben kommer hem och hälsar på och kommer dessutom ha med sig flickvännen som kommer till ön. Han har ju skaffat sig en tjej från fastlandet...jojo, gotländska dög inte ;) utan en från Alingsås av alla ställen! Ska iaf bli kul att få träffa henne.
Näst äldsta sonen kommer hem idag. Han ser man heller inte mycket av längre fastän han bor här hemma ännu, för han har också skaffat sig tjej. Men hon bor åtminstone nära och bra i grannsocknen ;)
Dags att fixa kvällsmaten till familjen. Ikväll blir det potatispannkaka med stekt bacon, enkelt och gott!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar