fredag 12 januari 2018

Ett helsikes humör o maskin-trassel

Ozzy gör reklam :)

Hua mig vilket humör jag haft nu i en vecka. Puh! Blir helt slut på mig själv. Antar att det är hormoner som spökar. Är vanligtvis hormoner som gör det när humöret går upp och ner i 180. Åtminstone på mig.
 Förut hade jag pms så det visslade om det, men så fort mensen körde igång blev jag lugnet självt. Nu har jag ingen pms alls, men istället är jag som ett rytande lejon en hel vecka när mensen kommer...? Förutom det så dräneras jag på allt vad energi heter under den veckan också.

Att saker och ting inte går som man tänkt sig gör inte direkt humöret bättre. Som att symaskinen börjar strula och trassla när man stått en hel kväll och klippt till en massa som skulle sys. Så istället för att sy har jag idag gjort rent maskinen hela tre gånger, smörjt och fixat och donat, klappat den och resonerat,men skorrandet från undertråden håller alltjämt i sig ändå...!?
 Kan visserligen ta någon av de andra maskinerna jag har (en del samlar porslins-kor, andra frimärken, jag samlar symaskiner, hahaha), men hatar att inte få ordning på saker och ting på en gång. 
 Å andra sidan brukar ibland saker och ting kunna "laga" sig självt om det bara får stå ifred några dagar, så ska nog ställa den på bänken under huven till nästa vecka och se om det funkar ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar