måndag 14 mars 2022

En skön start på veckan







Helgen blev riktigt skön och avkopplande, precis så som helger ska vara men inte alltid blir. 😉 Kan inte klaga på starten på den veckan heller. Jag och Colin tog oss ut i det vackra vår-vädret på en promenad till vattensågen. Det har blivit något av ett vårtecken med årets första promenad dit. Är lite extra fint där nu på våren när det ännu är fullt av vatten. 



Det har alltid varit populärt hos barnen att gå dit och titta. Nu är förstås Colin ännu så liten så han struntar tämligen blankt i glittrande vatten och fina omgivningar, 😆 men för mamman var det ändå balsam för själen. 🙏 Ser fram emot att gå dit med honom när han blir äldre sen. 


Det finns en liten bänk där som man kan sitta och njuta en stund vilket vi (jag) gjorde med mitt medhavda kaffe. Colin vaknade till en stund och fick sin lunch där.


 Grabbhalvan sov sen vidare hela vägen hem, sen en stund i trädgården och till sist en kvart i farstun. 😴 Dryga fyra timmar ute i vår-luften gör gott för nattsömnen sen. 👍 Jag har nog fått världens snällaste bebis. 🥰 Bara dryga 2 månader gammal och sover redan hela nätterna igenom oftast. Kan hända att han vaknar till och vill ha nappen, men eftersom han ligger precis bredvid mig så är det något jag ger honom utan att behöva vakna till helt och hållet.😉 
 Hur som haver, en riktigt skön dag! Jag älskar verkligen att vara föräldraledig! Kunna ta dagen som den kommer och göra det som faller en in utifrån bebis/barnet och min lust och ork. Jag vet att det inte är så för alla, men jag gillar det. Det bästa som finns (i min värld) är att vara med barnen och se dem upptäcka världen, se världen med deras ögon, lära dem nya saker och se dem tillvinna sig nya kunskaper. Jag vill vara med på den resan till 100%, inte bara få den rapporterad av förskolepersonalen. 



Imorgon har ungarna kut-dag. Såg fram emot sovmorgon och en lugn dag hemma med allihop. Tills jag insåg att det är den dagen som Ella ska till tandläkaren på morgonen...😆 Och det innebär att åka till stan (hate it!) 🤨 Jaja. Ingen sovmorgon men när det nu är på morgonen så har vi iaf resten av dagen att ta tillvara. Det helt otroligt fina vädret ska ju tydligen hålla i sig dessutom. Kan verkligen skilja sig från år till år. För 2 år sedan var det snö 14 mars. 😬



Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar