torsdag 10 mars 2022

Lästips - mina lästa böcker 2021






 

Tänkte att jag kunde dela med mig av de böcker som jag läste under 2021, alla femtio stycken. Faktum är att jag tyckte precis alla böcker jag läste var riktigt bra. Iaf om man som jag gillar deckare. 🤪 Sen smög det sig in ett par "feel-good"-böcker också i form av Jenny Colgan, en genre som egentligen inte alls är min smak, men dem gick ner ändå. 👍
Mina absoluta favoriter under året är Den franska fotografen. Jag älskar böcker och filmer som skildrar andra världskriget och har alltid gjort det och den här är lite speciell. Den handlar om en kvinnlig krigskorrespondent. Mer tänker jag inte avslöja. 😄
 Sen har vi Johanna Mos böcker vilka man kan sammanfatta kort Marie Jungstedt fast på Öland. Och mera läsvärda.😆  Jungstedt tycker jag har tappat lite för varje bok och då syftar jag på gotlandsdeckarna. Hennes andra serie har jag inte läst än så det är mycket möjligt att hennes krut hamnar i dem för hon är ju annars en väldigt bra författare, men som sagt, Maria Wern har hon tappat geisten i. Sen måste jag ändå läsa de nya som utkommer "bara-därför-att". 😉 Sen älskar jag Åke Edwardsons Kommissarie Winther. 🤎🤎🤎🤎
 Och måste även nämna Cyklonvarning av Christina Waldén, riktigt bra! 👍👍




Tog den här bilden igår kväll när Colin precis hade somnat bredvid mig medan jag låg och läste. Minuten senare hör jag att Ozzy får ett anfall och får rusa upp. 😢 Bara ett dygn med den högre dosen så jag har ännu hopp om att det ska hjälpa. Är så fruktansvärt att se honom ligga och krampa och försöka få kontakt med honom 😔 Efter ett anfall blir han så fruktansvärt trött långt efter så han är hemma från skolan idag. 

😘

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar