onsdag 9 mars 2022

Sportlovet till ända




Sportlovsveckan är till ända och vi är tillbaka in i vardagen. Måndagen var första dagen på två veckor som det bara var jag och Colin hemma igen. Han sover i regel en längre stund på förmiddagen och då hann jag ta en promenad, tvätta, dammsuga och duscha. Sen var det dags att hämta Ozzy och Eddie i skolan för vi skulle in på lasarettet. Ozzy skulle vägas och mätas för eventuell justering på dosen av hans medicin. Trots att han äter rätt dåligt ibland så hade han växt en del. Och eftersom han trots medicinen fick ett epilepsi-anfall i januari igen så har vi nu fått öka dosen. Nu hoppas vi att det hjälper honom.✊


Igår var sambon hemma för han troligen ätit något olämpligt. 🤢Vi befarade magsjuka i huset, men ingen annan har känt av något och han mådde bra igen efter bara några timmar så var det inte det. Jag och Colin höll oss hemifrån i några timmar för att Ella skulle till BUP och sen passade jag på att veckohandla och ta en promenad med Colin. Vädret har ju varit helt fantastiskt de senaste så det skulle vara kriminellt att inte passa på att vara ute och njuta.☀️



Colin växer så det knakar. Mössorna jag gjorde medans han låg i magen på gräddning börjar nu bli för små. 🙄Jag håller på att göra nya lite större men det går sakta. Det blir inte  många stunder att sitta och sticka. 😅 Vid senaste besöket på BVC var han redan 59 cm lång.👏👏👏 Inte så konstigt att kläderna i 56 börjat strama så dem har jag nu plockat undan. Det är alltid med ett visst vemod man lägger undan de minsta kläderna, men nu med Colin är det så fruktansvärt skönt att vikten stiger och han växer och frodas igen. 🥰 Det är nu snart en hel månad som han har ätit ersättning och han blir rundare för varje dag, tycker jag. Det var så hemskt när vikten stod stilla. Det såg ut som att han magrade av fastän han inte gjorde det eftersom han växte på längden.😯 
Men nu går det framåt! Han blev två månader i söndags o i måndags vände han från rygg till mage för första gången 😳 Stanna tiden! 😂


 

Igår kväll fick jag tillfälle att läsa en stund innan jag somnade. Jag brukar vanligtvis läsa en stund innan jag ska sova, men det har av förklarliga skäl inte blivit av sedan Colin föddes. Förrän igår.👏👏 Han ligger bredvid mig när han somnar och ska vanligtvis hålla handen, men igår tog han sin kanin under armen och somnade väldigt fort. Förra året hann jag med att läsa femtio stycken böcker. I år är jag glad om jag hinner tio-femton stycken tror jag. 😅 


Dags att ta tag i dagen! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar