söndag 22 maj 2022

Årets barnvagnsmarsch






 

Barnvagnsmarschen är RFSU:S årliga marsch mot mödradödligheten i världen. I år var det de gravidas situation i Afganistan som uppmärksammades. Där har det under Talibanregimen blivit allt farligare att föda barn då frågor som rör kvinnor, flickor, och hbtq-personers rättigheter inte får ta plats och landets mödravård står på spel.

Vi var en liten men ack så tapper skara som tog ett varv runt vårt lilla samhälle i torsdags. Efteråt tog vi en fika och pratstund på Re:market som är ett jättemysigt ställe i den tidigare ica-butikens lokal. Där kan man ta en fika, äta lunch, handla gammalt och nytt, kläder. hantverk lego you name it!



Därefter tog jag och Colin oss till Konsum för att handla lite och hämta syrrans paket från HM. Lagom vi kom ut därifrån hade Colin somnat om igen så jag gick en sväng till och hamnade på Röda Korsets second hand. Kassen jag fått på marschen blev välfylld från båda second hand-ställena 😊 På Re:market blev det en frottébody och en PoP-tröja till Colin. På röda korset hittade jag ett gäng shorts och några t-shirtar i kanonskick till Ozzy och Eddie. Perfekt nu när sommaren hägrar runt hörnet. Blev även två lite mindre trasmattor som blir perfekta i köket. 👍


 

Vi hade tur med vädret medan vi gick runt samhället. Det utlovade regnet lät vänta på sig. Men så fort jag klev ur bilen hemma så mullrade det av åska och en stund senare kom även dropparna. Colin sov dock som en stock ute (under tak) ett par timmar tills solen kom tillbaka. Regnskyddet (och kassen) var ju så himla fina i år, eller hur! Det kom till väl till pass även under gårdagens promenad då det regnade rejält. Regn behövs så jag tyckte faktiskt det var riktigt skönt att ta en promenad i det efter att ha stått och bakat i ett varmt kök hela dagen. 🥵 Fick även sällskap av ena dottern. Och för en gång skull regnade det bara rakt ner 🌧🌧 och inte från sidan 😂

Kram
😘



5 år sedan 10/5💔



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar