torsdag 9 juni 2022

Ankarsrummare




 Igår fick ju Colin vaccinationssprutor och jag förberedde mig på att eftermiddagen och kvällen skulle innebära gnäll/skrikfest som det blev efter förra gången. 🤨Jag antog att jag skulle vara ganska begränsad till att ställa mig och laga till någon mat åt familjen. Därför bestämde vi istället att vi bara skulle ta the och macka och jag passade då på att testa ett nytt recept som jag av en slump sett på Insta i tisdags, nämligen ankarsrummare. Väldigt enkla och snabba att göra så dem fixade jag och Colin på morgonen i god tid innan bvc-besöket. 😊


Receptet finns hos Lindas bakskola och man hittar det här 👍


Nu blev det trots allt inte samma reaktion på Colin denna gången. Han var mest trött så jag tog en liten kvällspromenad med honom och ena dottern. Han var heller inte speciellt sugen på att äta. Fick en liiiiten släng feber lagom vi gick och lade oss, men den gick över medan jag låg och läste. Sen sov han som vanligt hela natten till klockan 5, åt en flaska och sov vidare till kl 8. På morgonen var han ännu lite loj och ville inte äta, men vid 10 slank det ner en flaska igen. Och nu somnat igen, ute i vagnen, så jag skall bara fixa av det sista ryddet i köket så ska vi ut på våran dagliga promenad. Medan han var vaken förberedde vi nämligen familjens kvällsmat och rensade ur och städade kylskåpet 😁👍 Tråkgöra deluxe men väldigt skönt när det är gjort!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar