tisdag 21 juni 2022

Första sommarlovsveckan - inte riktigt som vi tänkt


Exakt en vecka sedan skolavslutning och jag kan bara konstatera att den här första veckan av sommarlov inte blivit alls vad man hade sett framför sig...😏 Sjuka barn och att själv åka på en riktigt överdjävulsk förkylning stod inte direkt på planeringslistan. Men så blev det! Kan inte skylla på skolbaciller den här gången för det var sambon som började, sen har de tre grabbarna tagit vid och sist (?) ut kom jag. Tjejerena har klarat sig än så länge. Jag hade ändå lyckats hålla det rätt stången och med envishet och en ipren om dagen så har jag ändå varit på benen. Men igår fick jag flammande utslag som jag kan få ibland om jag tagit ipren eller alvedon så jag fick helt enkelt låta bli det. Hamnade då på soffan med raggsockor, sticketröja under en yllefilt hackande tänder 🤒 Bläääää!
Tror att det har vänt något idag. Ännu lite matt men känns ändå som att det går åt rätt håll igen *håller tummarna*. Så det vi egentligen skulle ha gjort dem här dagarna som tandläkaren för Lowe o Ella, fylla frysen med pizzabullar till kommande strandbesöken, storhandla och åka på bibblan har vi fått skjuta på. Får se vad det blir de närmaste dagarna. Nu taggar vi snart midsommar och vi är dessutom lovade 🌞 och varmt på fredag så det kan bara bli bättre 👍


En som blivit väldigt stadig och som är väldigt glad i mat
 
💙


Kram
 


Ser på just nu; The defeated (Netflix)
Lyssnar på just nu; Arne Alligator 🤪

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar