fredag 10 juni 2022

Tiden går alldeles för fort! 😄




Igår på promenaden var Colin vaken större delen av tiden. Och helt plötsligt gick det bra att sitta upp en stund. Hade inte den stora kudden  som jag brukar använda som ryggstöd med mig. Med bara ryggplanknings som är i kronans liggdel har det varit alldeles för vingligt för honom att sitta. Men vips så gick det bra ändå med ytterst lite stöd av en ihopvikt filt. Lilla killen 🤎 växer alldeles för fort 😍 mamma hinner inte med 🥺





När vi var nästan hemma igen var det ändå dags att sova en stund igen 🥺
Sömnen är också något som har förändrats en del sista tiden. Så klart lagom till att vi hittat en rutin som det brukar vara med bebisar. 😅 Ett bra tag har han tagit en kort lur på förmiddagen, runt 20 minuter bara. Sen har han dragit en tretimmare kl 12-15 eller 13-16 i samband med promenaden. Men nu har han förlängt förmiddagens lur till en timme och på eftermiddagarna har det blivit 2-3 kortare naps. Nattsömnen är den enda som ännu är sig lik. Somnar för natten ca 21 och sover hela natten till någon gång mellan halv fem och halv sex. Efter en flaska somnar han om på stuns och sover till någon gång mellan 8 och 9. 👍 Men det är bara att "go with the flow". Bebisar sover när de behöver och jag tror inte på att bråka med dem om det. 😊😊


 

Nu är Britaxen ute till försäljning.  Den liggdelen har blivit för kort och sittdelen på den tycker jag inte riktigt om. Stört omöjligt att ha ögonkontakt med barnet som sitter i när suffletten är uppe för att de sitter så lågt ner ☹️För övrigt så skulle jag ju bara ha den tills jag fick tag i en duo/s och det har jag ju 🤪 Var ett akut-köp för att ha en smidig och lätt vagn till bilen då Kronan duo blir enorm hopfälld och är ap-tung! Men kommer sakna den en smula. Vilket gung! Och vänder på en femöring med lätthet. 🥰 För inte tala om vad matkassar det går att packa under i den gigantiska korgen, som jag använt den till, men det är med liggdel på det. Inte med sittdelen. Så, bye bye britaxen 😘

Igår var det sommar-väder 🌞 Idag är det grå-väder ☔ vilket för mig för det mesta innebär att jag passar på att baka lite (eller mycket 😂) bröd. Idag blir det inte mer än lite polarfrallor. Planen är att gå igenom och rensa frysboxen i helgen. Efter det får det gärna bli en grå-dag igen så den kan fyllas på ordentligt. 😉


Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar