tisdag 3 april 2012

Mössor till Nepal


Ja jisses, här har stickorna gått varma sedan jag läste om en insamling till Nepal. En kvinna som ska åka dit efter påsken ska ta med sig allt som alla vänliga människor har suttit hemma i stugorna och stickat ihop. Ja, jag får väl sälla mig till den skaran också då förstås :)
En kofta och 22 mössor hann jag få ihop på knappa 3 veckor.
Restgarner gör så mycket bättre nytta på små huvuden i Nepal än i mina lådor. En del rester hade jag själv, några fick jag av min mormor och ett par små påsar hittade jag på Kupan för en guldpeng.
Efter den första mössan trodde jag att jag kanske skulle tröttna på att bara sitta och sticka mössor, men tvärtom! Det har varit så otroligt roligt för varje mössa jag lagt till på min hög.
En del har jag stickat ganska små eftersom det även är prematur-bebisar som kommer behöver värme om knoppen. Dotterns docka "Lillebror" fick agera modell.

Inte har jag tröttnat på mössor heller. Så fort paketen var inlämnade på posten plockade jag fram garner som ska bli mössor och koftor till kommande lillebror. En ny mössa sitter redan på stickorna ;D

Och i fortsättningen när jag får restgarner över ska det stickas en mössa av det med det samma! För det kommer garanterat att dyka upp flera sådana här insamlingar så småningom. Och jag vill så gärna vara med och hjälpa till!
Vårhälsningar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar