tisdag 10 april 2012

Och så var påsken över




Så var påsken över för denna gången, men påsklovet har bara börjat. Ungarna är hemma från skolan heeela veckan och de njuuuter vill jag lova :)

Långfredagen; Sambon drog iväg till stan med 4 av barnen för att handla hem påsk-maten. Under tiden fick jag ett städryck och dammsugade+moppade hela nedervåningen. Lyckades till och med ta mig en liten liten svängom med symaskinen efter maten. Som naturligtvis bestod till viss del av ägg. Sambon gjorde nämligen räkmackor *muuuums!*

Påskafton; Vaknat till en vinter-vit värld!!! Sambon och grabbarna drog iväg till badhuset direkt på morgonen. Jag o töserna bakade ett par påsk-kakor till eftermiddagsfikat, drog några maskiner tvätt och sen iväg en vända till affären. Sen sa det pang i ryggen och det enda jag kunde göra utan att det skulle göra för_annat ont var att sitta precis kapp-rak i soffan :P Där fick jag för mitt städryck, hrmf.
Sambon fixade till påskmat bestående i ägg, sill, matjessill o gräddfil och prinskorv och lite päirar till det förstås. Jag stickade...och stickade...o stickade, på en kofta till kommande lillebror. På kvällen såg jag o sönerna en fil "Pelham 123" med Denzel Washington och John Travolta. Den var sådär...i mitt tycke. Alldeles för mycket snack och för lite action. Sambon stöp i bingen redan vid 21, slut efter badhus-besöket ;)

Påskdagen; Tillbringades sittande kapprak fortfarande, och fortfarande med stickningen som sällskap. Koftan blev klar och så även en mössa. Sönerna o sambon drog till ett annat badhus under eftermiddagen. Trots det så ställde sig sambon vid spisen vid hemkomsten. Jag klarade av max 10 minuter stående utan att nästan börja ta till lipen över värken i ryggen :(


Annandag påsk; Som genom ett under var ryggvärken puts väck! Istället var jag helt plötsligt vrålförkyld! Lill-skruttan o sambon likaså...Roade mig med att montera kofta, mössan + en tröja till storasyster som legat länge länge och bara väntat på att bli ihopsydd. Sov middag ett par timmar. Sambon lagade maten även idag :)
Såg sen den nya serien på 4an, Alcatraz...nja...har inte riktigt bestämt mig ännu för vad jag tycker om den. Ska ge den ett avsnitt till innan jag bestämmer domen...tycker hittills att den påminner lite för mycket om Lost och det var skräääp!!!

Sambon jobbar idag och jag har hittat tillbaka till spisen, disk- och tvättmaskinen, men samtidigt njuter jag/vi som sagt var av påsklov :D
Och ute är det höst-storm....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar