måndag 16 april 2012

Ny vecka nya möjligheter...eller


Så var helgen till ända och en dags för en ny vecka igen. Helgen har varit tämligen lugn.
Lördags morse hade vi sovmorgon, steg upp halv nio!!! Redan en timme senare var vi på badhuset. Premiärbesök för små-donnorna. Det första E sa när vi klev in i omklädningsrummet var; E vill inte bada! Det sista hon sa när vi tog på skorna 1 1/2timme senare var; Jag vill bada igen!!!
Väl hemma igen gjorde sig sambons förkylning sig påmind. Snabbt bäddade han ner sig i soffan tillsammans med flickorna och en film. Medan mamms tog en sväng med symaskinen. Nya gardiner till flickornas rum blev det :) Sen blev det även en liten svängom med dammtrasan och dammsugaren därinne samt allmänt undanröj av pryttlar som låg kors o tvärs. Var allmänt på tiden, klockan därinne i sy-rummet gick ännu med vintertid...så länge sedan jag engagerade mig i sömnad med andra ord.

Söndagen innebar för min del att sambons förkylning hade på något märkligt vis under natten krupit över på min kudde och smittat ner mig. Nys nys nys host snörvel och en eftermiddag i fåtöljen med att lägga sista hand vid bebisfilten som är det senaste stickprojektet för mig. Innan dess hade jag förstås vallat snabeldraken och golvmoppen över de alldeles prickiga köks- och farstugolven samt dragit ett par maskiner tvätt. Så liite nytta blev det även denna dag. Vid 4 var det dags att hämta hem killarna vid bussen efter deras helg och fadern. De första de lyckligt berättade var att pappa o sambon skulle "skiljas", mao separera eftersom mig veterligen har de inte besökt prästen...Deras glada uppsyn säger iaf en hel del om deras känslor för pappans sambo...

På torsdag blir det besök av långväga släktingar. Visserligen bara en snabbfika på kvällen men det kommer garanterat inkludera en viss husesyn och då behöver det vara respektabelt här hemma... Vilket innebär städning och åter städning för min del ett par dar framåt :p
Med andra ord; dags att valla snabeldraken igen då....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar