måndag 7 januari 2013

barnmat

Försöker laga så mycket som möjligt av maten själv som Lillebror har börjat äta. Men ibland så är helt enkelt förbaskat bekvämt med färdig barnmat :)

Den maten jag lagar till Lillebror vill jag heller inte frysa in i plastburkar utan i glas och då var det enklaste sättet att få tag i glasburkar att köpa några barnmats-burkar, två flugor i en smäll. :)

När jag köper barnmat väljer jag enbart Sempers. Det är svenskt till att börja med. Sen är det tvivelaktiga marknadförings-metoder som Nestlé och Hipp bedriver i bl a i tredje världen en världens anledning att inte befatta sig med dem. Att riskera barns liv för att tjäna pengar är så sjukt så jag finner inte ord!!!

Något glädjande för en miljö-hysterisk morsa som jag är detta jag läste på Sempers ang deras lock och bisfenol A-förbudet .

Här kan man läsa lite grand om Hipp (och varför man ska bojkotta även dem (finns mycket mera att läsa om det).

Om Nestlé kan man läsa här.

Läs och förfäras!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar