torsdag 3 januari 2013

Nya tygisar???


Har suttit i några dagar och kollat runt på nätet efter tygblöjor som vi ska fortsätta med efter dem vi har. Fastnade för detta paket hos Lilla Lammet. Mina tidigare favoriter (sen Ella) frottéblöjor och ullbyxor från Imse har fått konkurrens eftersom dem dels gjort om frottéblöjorna och dels höjt priserna rejält på ullbyxorna. Inte är heller storleks-spannet på blöjbyxorna riktigt tillfredsställande (räcker ganska kort period=måste köpa flera uppsättningar). Dem här verkar som dem har en längre användsningstid och skulle troligen räcka till resten av Lillebrors blöjperiod.


Ser väldigt lovande ut tycker jag. Ett provpaket är beställt och jag väntar med spänning. Är dem så bra som jag hoppas beställs ett stort paket ganska snart.


För tillfället har vi Imses Aio som jag iofs är väldigt nöjd med, MEN dem är i strlk 7-10kg, Lillebror väger nu strax över 8, men det börjar så smått att bli tight om magen.
Sen är det det där med ullbyxor som jag älskar! Håller tätt, andas bra, naturmaterial osv osv.
 Ull är bäst helt enkelt!

(Bilderna lånade från Imse Vimses och Lilla Lammets hemsidor)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar