fredag 11 januari 2013

Testing testing

Fick ju hem ett provpaket från Lilla Lammet med 2 tygblöjor och en ull-blöjbyxa häromdagen. Nu har vi hunnit testa, tvättat och testat själva blöjorna. Och även lanoliserat och provat byxorna också. Jag säger bara en sak; världs-bäst! 
Efter 7 barn som alla haft tygisar av alla de möjliga sorter o märken (fast mest av Imses förstås eftersom jag är lite lokalpatriot :) ) var dem här de absolut bästa jag någonsin provat!!!
Första gången vi provade även byxorna var till middagsluren. Lilleman sov extra länge+ hade ammat+druckit extra mycket precis innan (han är vrålförkyld för tillfället). Blöjan var blöt javisst men inte rumpan och inte byxan. Ingen instängd ammoniaklukt, bara frisk doft av gosig beisrumpa om sonen och byxorna doftade fräscha o rentvättade...

Mina förhoppningar angående denna blöja har med andra ord infriat. Jag är mer än nöjd och kommer inom kort att göra en större beställning. Lilla Lammet-blöjor blir det som Lilleman ska ha mot rumpan resten av blöjperioden. Ska "bara" finansiera köpet av dem. Det är ju januari trots allt (och jag har dessutom precis i dagarna servat och reparerat bilen) :p

Lite "en-in-en-ut-tänk" så är det snart gjort. Kastar saker gör jag sällan. Så blöjor av tyg ( och just tyg) finns det i gömmorna som just nu läggs ut en efter en i rätt grupper till försäljning och ger klirr i kassan :)

Dessutom skönt att rensa bland sina grejer. Och nödvändigt. Sy-rummet ska bli syhörna för min del. Lilleman ska ha ett eget rum så småningom och då får mina maskiner stryka på foten (får dem så gärna). Vi flyttar upp på hallen igen och där trivdes jag mycket bättre ändå. Sitta vid ett fönster med utsikt (istället för att glo in i en grå panel), barnen runtomkring mig (istället för ensam i ett "kallt" rum nere med hela familjen stojandes på övervåningen).
Jag vill ha familjen omkring mig helt klart. Det är myyyys o livskvalité :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar