fredag 29 september 2017

Pulled pork och ko-skit






Gårdagen var slö, tror jag börjar bli förkyld. Lyckades iaf ordna middag till familjen tack vare min underbara hjälpreda i köket; croc poten.
Pulled pork fick den fixa, smarrigt värre och en favorit hos barnen. Var en sån stor bit att det räcker även idag.

Stickar för fullt och nu är båda tröjorna färdiga till Eddie och Ozzy. Färdigstickade vill säga, de ska ännu monteras och just den biten är i mitt tycke det tråkigaste. Ska ta tag i det under helgen är tanken.

I måndags spred de gödsel på grann-åkern. Något som grabbarna naturligtvis tyckte var jättekul att stå och titta på. Just i måndags låg vinden inte åt vårat till heller så det gjorde inte mig så mycket heller. Men nu... bläääääää! 
Fem dagar har gått och det är ännu inte nerplöjt. Igår vart jag så irriterad att jag ringde ansvarig på kommunen, men det hade jag inte så mycket för. Dem behöver inte plöja ner det öht här på ön!!!! Va!? liksom.Här har man alltid gått och trott att det är någon 24-timmars regel som ska följas (för så har det varit tidigare), men icke alltså. 
Även om ungarna tyckte det var roligt att titta på dyngspridaren uppskattar inte heller aromen som ligger över nejden. Trots flera dagar med solsken så sitter vi mest inne. Tråkigt är bara förnamnet. Hoppas ännu att det "bara kommit något emellan" och att det faktiskt kommer med plogen snart, så vi kan slippa den här stanken.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar