lördag 7 oktober 2017

Välkommen oktober










Min absoluta favorit-månad är här. Jag fullkomligt älskar oktober. Som svensk är det väl nästan tabu att säga så. Som svensk ska man älska sommaren, sol och bad och allt det där. Jojo jag gillar sommaren också. Men inte som hösten. Det är min årstid nr 1.

När löven börjar skifta färg. När mornarna är krispigt kalla. När det är dags att börja elda i spisen (just den biten börjar jag ,helt ärligt, lite att tröttna på fram i februari...). När det är dags att plocka fram alla stickade tröjor igen (min garderob är knökfull av just stickade tröjor).

Och just stickade tröjor vill jag även ha åt barnen, så det var det första jag tog tag i att göra nu när jag äntligen kom igång att sticka igen. Mönstret är en oversize vilket ju var perfekt när jag hade tänkt att dem skukke användas som ytterplagg nu till att börja med under hösten. Och så matchande halstuber.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar