lördag 14 oktober 2017

Äntligen helg



Äntligen helg igen! Känns så skönt. Idag har vi varit en snabbis till stan eftersom Ella behövde nya skor. Och så blev det en sväng in på Rusta igen för att ta hem flera av 5-kronors-nystanen som jag köpte alldeles för några av i söndags. Eddie ville ha en tröja av det och förälskade sig verkligen i det. Så pass att han vid tillfälle har varit och tagit ett nystan och stoppat det under sin kudde i sängen, plutten. Klart han ska få en tröja av det så småningom när han gillade det  mycket.

Tog även hem ett väldigt grovt garn som tanken är att jag ska göra fodral till soffkuddarna av. Ella stoppade även ner ett rosa som hon ville ha en halsduk av...jaja. Mycket jag ska hinna sticka nu märker jag ;)





Och igår hämtade jag ut min garn-beställning från Adlibris. Dels hade dem mitt absoluta favorit-garn Drops Nepal för 17 kr/nystanet (kostar 35 kr i lokala garnaffären så viss skillnad). Hade beställt i höstiga färger; olivgrönt, brunt och gult samt några grå till. Och så 7bröders "brand" ovan. När man som jag älskar höstfärger kan det bara inte bli bättre :)

Nu är vi iaf hemma igen. Sambon är ännu iväg och meckar med sin folkrace-bil hos kompisen. Ungarna har bäddat ner sig i soffan framför en film, två av dem snörvlar på med sina förkylningar, men har iaf blivit bättre. Och jag tänker göra dem sällskap med stickningen tills sambon kommer hem. Och så ska äldsta sonen komma hem och hälsa på idag också :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar