onsdag 11 oktober 2017

Bak med jeans-bakar


Grått och trist väder idag. Det första O sa i morse; "Mamma jag är förkyld"
Ja, men då stannar vi hemma och bakar lite, med betoning på lite. Bara en sats, inte tre.
Jag håller just nu på att försöka få frysen här inne så tom som möjligt för att, som planen är nu, frosta av den nästa helg. Med andra ord ska det inte stor-bakas eller bunkras billig köttfärs eller kyckling utan tömmas
 Men helt tom lyckas jag ju aldrig med och då ska det som ändå är kvar nästa helg flyttas över i "bak-frysen" som den kallas som står ute i flygeln.
 Sen ska det bakas, ja jisses vad det ska bakas bröd. När frysskåpet är is-fritt och så där väldigt i ordning på allt på rätt hylla och bra översikt på allt som finns hemma, då ska det minsann fyllas på till bredden igen.
Att jag dessutom har bunkrat på mig en himla massa mjöl av olika sorter när vår lilla lokala ica-butik sålde ut och bommade igen för några veckor sen, passade ju väldigt bra.

Vad tycks om mina nya grytlappar? Jag har använt bakdelen på jeans, vadd och en bit kraftig bomullstyg som har varit en panelgardin i sitt tidigare liv (andra sidan på grtlappen). Återbruk is da shit! :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar