måndag 30 oktober 2017

Höstlov



Första dagen på höstlovet går mot sitt slut. Har iaf varit en ganska så lugn och skön dag ändå. Vi började med att ta oss lite sovmorgon. Sambon fick stiga upp ensam i ottan och åka till jobbet. 
Vi har räfsat lite löv (fick gå in när det började hagla!!), stekt pannkakor, planterat lite sticklingar (köp en ampel-lilja och du har snart 14 ampel-liljor). Putsat fönster har jag också gjort. Passade på nu när längsta sonen på 192 cm var hemma och kunde hjälpa mig med utsidan, hihi. 

Igår började vi se Anne på Grönkulla och idag tog vi ett avsnitt till. Jag köpte hela boxen på dvd för några år sedan och nu tyckte jag det var dags för töserna att stifta bekantskap med den pratsamma, rödhåriga, underbara Anne Shirley, Anne with an "e". Så småningom kommer jag ta hem böckerna också så att de får läsa dem. För mig känns det som en ofullkomlig barndom om man inte har läst Anne på Grönkulla- Det finns några böcker till förstås på listan över "böcker-man-ska-ha-läst-som-barn", men Anne toppar den helt klart.

Ikväll blir det "Vår tid är nu" på Svt och sen ska jag i säng är planen. Har en del förlorad sömn att ta igen efter förra veckans hostiga nätter och det är en del att göra imorgon. Med andra ord; inte sitta uppe och sticka alldeles för länge och inte ligga o läsa till tok-sent!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar