torsdag 19 april 2018

Snuvigt


Inne på tredje veckan nu med min förkylning och det börjar kännas lagom tjatigt. faktiskt så kände jag mig piggare i förra veckan än vad det varit nu sedan tisdagen. Sömnen har blivit lidandes. Vaknar stup i ett av nys-attacker som efterföljs av snytande och sen en tur till toan och så ska man somna om...bara för att vakna en stund senare av nästa nys...Var vääääldigt nära att stiga upp halv fem i morse, men behärskade mig och sov till halv sju.
 Känner en viss stress över allt som jag borde ha gjort den här veckan som nu skjuts fram; borde ha räfsat färdigt, borde ha bakat bröd och bullar, borde ha sytt klart fållen på klänningen som legat bredvid symaskinen alldeles för länge. Borde borde och borde....
 Får tänka att jag orkar det väsentliga i alla fall, som att dra en vals med snabeldraken per dag och hålla barnen hela rena och mätta. Idag är vädret alldeles alldeles underbart för att citera Askungen och killarna har roat sig ute i trädgården sen 9-bläcket. Och jag borde ta en c-vitamin och ett dutt nässpray till så att jag slipper en fjärde vecka med detta skräp. Och imorgon ska vi till logopeden i stan, handla mat (just det , borde skriva en matlista och en nota också...) och handla vårskor och justera glasögonbågar. Och sälja en vagn på em (jippi! en extraslant in =) )
 Nej, nässpray var det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar