torsdag 7 februari 2013

Nästa bilbarnsstol blir en.....????

http://www.jollyroom.se/produkter/bilbarnstolar/bilbarnstolar/akta-graco-cosmic-comfort-s-lyon.html#tillbehor



Inte riktigt panik ännu, men snart så ska babyskyddet bytas ut mot en ny bilstol. Kollade runt en hel massa och fastnade för den här av flera olika anledningar bl.a;
Den påminner om en av våra gamla stolar som jag var väldigt nöjd med.

Den går att vända framåt sen om några år (alltså behöver man inte köpa en ny stol då när det är dags=mera ekonomiskt).

Men sen läser man om alla kemikalier som finns i bilbarnsstolarna, flamskyddsmedel osv osv Uäkkk!!!

Jag menar, hur ska jag tänka nu? Naturligtvis vill jag ha en stol som är säker för mitt barn ifall det skulle hända en olycka.
Men jag vill förstås ha en stol som är säker även när den inte är inblandad i nån olycka :p
Gaaah! Känns lätt som en migrän-framkallande ekvation.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar