fredag 8 februari 2013

Vilken service!

Woow, vilken service! Beställde bärjackan igår eftermiddag och idag vid tolv-bläcket hamnade den i min brevlåda (snällt av brevbäraren att ta med den, javisst). Det kallar jag snabb leverans!

Nu väntar jag bara på att Lilleman ska vakna från sin middagslur så ska vi ut och prova den :)

Jag bar Ella väldigt mycket i sele och Mei Tai-sjal, men så här års var det ett himla bök och problem med att få ner unge i overall i selen och samtidigt hålla värme på mamma med en jacka som det bara gick att dra åt blixtlåset ca 10 cm längst ner :p Om man har selen utanpå jackan känns det knöligt för mig samtidigt som barnet lättare blir kallt om benen.

Med Lilleman har jag öht bara burit utomhus en endaste gång nu i vinter pga detta och det var vid en storhandel på Willys. Med andra ord var vi bara utomhus en kort stund, sen inne i värmen i affären. Alla som nån gång handlat med en tillknäppt vinterjacka inne i en affär en timme vet väl hur varmt det blir. Samma sak med öppen jacka och en unge med vinteroverall på sig framme på magen. Ingen höjdare, varken för mig eller Lilleman.

Annars så är det fortfarande sjukstuga här hemma. Mannen ligger ännu på soffan, ganska grå i ansiktet. T och K är hemma från skolan även idag, men börjar bli som folk igen. L hostar av attan, men har tom varit ute en stund och lekt även idag (var ute med hela drösen en sväng igår också, frisk luft skadar definitivt inte). Men lilla E ser blekare ut idag igen och snörvlar rejält. Leker lite ibland men mest liggande på soffan under en filt.

Min mantra; Jag får inte bli sjuk! , Jag får inte blir sjuk!...... nä, det är bara att hålla en tumme för vem sjutton servar mig då???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar