tisdag 4 februari 2014

Bantning i köket

Jag som tyckt att jag är så bra på att rensa ur.
Jag har ju plastbantat köket rejält en gång. Bar ut en hel säck (!) med sparade plastpytsar vid tillfälle. Och inte har jag väl köpt några nya plastbackar heller.
Får nog revidera den tanken om mig själv en smula.
Morgontimmarna har jag nämligen tillbringat med att rensa i köksskåpen och den där stora kökslådan med diverse slevar o mått. OMG va mycket plast det ännu fanns kvar där!
Nu rök även allt Tupperware. Vet inte hur det står till med deras innehåll nu 2014, men allt mitt Tupperware är minst 10-15 år gammalt. Och inte på en enda bunke stod det någon triangel med siffra för innehåll...skumt.
Har tagit hem så mycket husgeråd från pappas kök och mera finns att hämta. Massor i trä, porslin, glas o gjutjärn. Så nu byter jag ut.
Ut ut ut med all plast från mitt kök!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar