måndag 3 februari 2014

Helgen ja...

Helgen började mindre bra om man säger så. Tja, sambon lagade väldigt god mat så den biten var ju riktigt trevlig. Dem äldsta hade åkt till sin pappa och det var bara vi och de tre yngsta avkommorna som intog middag med levande ljus och lite mys-pys. 
Dukade av och satt igång diskmaskinen och parkerade oss sen framför Bolibompa en stund med ungarna. När det var dags att göra vällingen åt Ozzy och jag ställde mig vid diskbänken blev jag blöt om fötterna...
Läck på slangen under diskbänken från diskmaskinen gjorde att det rann ut på golvet. Joho!
I vår enfald tänkte vi att det går ju att byta slang, får köpa en imorgon.

Lördag morgon; lite sovmorgon för min del. Kommer ut till köket för att mötas av en tämligen grinig sambo som undersökt slang-historien och näähää serru. Det gick inte alls att byta ut. Måste köpa en ny diskmaskin :p
Orsaken till hålen i slangen var väl inte heller så upplyftande. Vi har tydligen haft besök av såna små äckliga fyrbenta gnagare under diskbänken :p

Åkte iväg till besiktningen med min bil=blankt papper :) och sen vidare för en veckohandel på Willys och så en snabb kik på Elgiganten på deras utbud av diskare. Hittade ju typ en riktig dröm där, rejält stor med 3 korgar, men priset...lite väl saftigt för våran ekonomi.

På eftermiddan satte jag mig i köket och ringde mormor och då visade sig det lilla kräket alldeles bredvid diskmaskinen. Sprang o hämtade katten men att bli serverad fångst så är inte av hans intresse. Stängde till slut in tiken i köket, men musen var vid det laget försvunnen. Hittade till slut en fälla som gillrades och under natten fick vi fångst :)
Nu är flera fällor inhandlade och gillrade ifall hans släktingar får för sig att avlägga en visit i våran boning.

Veckans In-Ut

Har varit riktigt "duktig" och inget handlat förutom mat i veckan så 0 IN

Däremot skickat 27 plagg UT till barnhemmet i Polen :)

Lowe ville stanna hemma från förskoleklass idag också, hon känner sig inte riktigt hundra ännu. Men iaf så ok att hon ville att vi skulle åka och titta på en ny diskmaskin hos Elkedjan på närmaste samhälle istället. Hoppas att vi hittar någon som passar våran plånbok för handdiska, det har vi redan tröttnat på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar