onsdag 5 februari 2014

Mitt i veckan



Kylslaget imorse, -5 grader, frost och tät dimma. Men senare tittade solen fram. Dessutom lagom till att vi kom hem så vi hade en chans att få njuta av det ovanligt härliga vintervädret.
 Vi tog nämligen en sväng till återvinningen först idag med ett lass plast och lite annat smått o gott. Sen skulle vi fylla på mjölkförrådet så vi åkte till Ica.
Egentligen gillar jag inte den affären längre, så varför jag valde att svänga in där istället för Konsum kan man ju undra.
Anledningen att vi inte gillar den längre är att vi vid allt för många tillfällen har råkat på gammal o utgången mat i hyllorna och rentav även vid x antal tillfällen råkat köpt sådant *surt*.
Annars är det egentligen en liten trevlig butik, sällan köer och väldigt trevlig personal så... men iaf. Idag hade vi gott om tid och strosade lugnt runt och kikade på allt möjligt. Då slog det mig (som allt mera letar o väljer eko-varor) att deras utbud av ekologiskt var rent löjligt. Ja, egentligen borde dem skämmas en aning, butiken var faktiskt (under en annan ägare) öns första svanen-märkta butik. Av vad jag kunde se idag fanns det krav-bananer (det enda eko på hela frukt-o-grönt-avdelningen), eko-kakao och eko-vetemjöl. Inte nånting annat. Nästan hela I-love-Eco sortimentet var borta och inte ersatt med något annat än Icas egna märke. 
Nää, ska vi handla nånting på samhället så får det fortsättningsvis bli enbart på Konsum. Tänker inte ödsla mera tid på ica och gå och undra över vad jag gör där :p
Åh mjölken ja, den fanns inte heller som eko längre, så det fick bli, visserligen gotländsk (närproducerad) men konventionell...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar