torsdag 6 februari 2014

Stickar vidare...

Paketet till Polen ju skickat, men jag känner mig som sagt var inte ett dugg färdig med att sticka för behövande barn. Samma kväll satte jag igång med en väst och nu är nr 2 på gång. Funderade lite över vart i världen jag skulle skicka dem. Det kommer med all säkerhet bli flera paket till barnhemmet Lodz, men samtidigt finns det så många världen över som behöver värmande plagg åt sina barn.
När jag scrollade igenom Facebook i morse hade gruppen "Värma Liten" lagt upp en länk till ett inslag på Sydnytt. Jag har länge haft en tanke på alla flyktingbarn från Syrien. Det visas ju ganska ofta på Nyheterna osv, men i regel så handlar de insamlingar jag sett om att ge pengar, vilket jag inte kan. Ge värmande plagg däremot, det kan jag! 
Anne Collén startade en grupp på Facebook för att samla in raggsockor (o även annat) till barnen i ett flyktingläger i Jordanien och nu är hon där och lämnar första laddningen med kläder.
Vilka fantastiska människor det finns runt om i vårat land!!!! Blev alldeles tårögd av inslaget. Vilken tur att dessa eldsjälar finns. Och att dem kan få med sig så många andra människor i sin kamp att hjälpa behövande. 
Gick självklart med i gruppen. I inslaget säger hon att dem är 168 medlemmar. När jag gick med nu i morse var det 212. Glädjande att så många går med och hoppas att den fortsätter att växa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar