söndag 9 februari 2014

Snö-målning o brödbak



I fredags förmiddag for tjejerna ut för lek. Lowe gjorde en massa "snö-kakor" och då tog jag ut vattenfärgen till dem så att dem kunde få lite roliga färger på sina "kakor". Väldigt uppskattat pyssel.




Själv ägnade jag dagen åt att fylla på i frysen. Passade på att testa ett nytt brödrecept ur boken jag fick hem häromdagen 100% ekologiskt".




Mellan jäsningar och knådningar satt jag med stickningen. Det går undan med dem här små västarna.
Igår var vi till pappas hus (och eftersom sambon körde passade jag även på att sticka i bilen :) ). Pappa hade en enda fisk i sitt akvarium, en stor mal som blivit 17 år!!! Grannen har varit in och gett den mat sen pappa gick bort, men nu hade den börjat se lite dålig ut. När vi kom dit nu så hade den gett upp livsgnistan redan, så avliva den slapp sambon undan. 
Jag plockade ur några köksskåp och sen blev det en snabb fika hos grannen innan vi begav oss hemåt igen. 
Det är ganska rejält jobbigt psykiskt att åka dit till huset nu. Man känner sig ganska matt efteråt.

Idag har vi haft en riktig slappardag. Ute vräker regnet ner, den sista snön försvinner snabbt. Jag har tagit reda på allt jag packade ner hos pappa, sorterat upp vad vi ska ha själva och vad jag ska lämna till Kupan imorgon när vi är i stan.

Veckans IN - UT kan med andra ord sammanfattas;

en himla massa UT (allt jag rensade ur från köket tidigare i veckan)

en himla massa IN (diverse grejer från pappas kösregioner, bla. porslinsbunkar/fat, plättlagg, crepes-panna o stekpanna i gjutjärn och diverse rostfria små o stora bunkar)

Hittade små, nästan lite söta rostfria skålar så nu ska även katten få bli av med sin plastback som han äter ur ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar